Honnaracka!

Ja, jag har blivit med hund. Var och hämtade henne idag och den lilla vännen är en 3-årig tik som är en blandning mellan Chihuahua och Pekinese. Hon är bara så kär!
Jag var och hämtade henne i Svalöv idag och sen låg hon helt lugnt i bilen medan jag körde ner till stallet för en snabbvisit. Hon hade aldrig sett hästar innan men hon tog det med jämnmod och höll sig på lagom avstånd från de stora djuren. Göte såg en smula svartsjuk ut men efter att jag hade fjäskat in mig hos honom med en bit blåbärspaj så blev han gladade.
Efter det så åkte vi hem till mamma, pappa och Hugo där den lille hunden genast blev mycket väl emottagen och då särskilt av Hugo (älsklingshunden!). Sen skulle vi åka hem och mötte då Palle med familj på vägen så då stannade jag och Bella och babblade lite med dem innan vi åkte och handlade lite godsaker till vovven och dricka till mig.
Nu har hon iaf lärt sig var man ska stå för att få godis. =)

Nu sitter jag och kollar på CSI och Bella ligger helt utslagen på golvet och sover big time. Vi ska snart gå och lägga oss. det har varit en stor dag för oss båda idag.

Bilder kommer givetvis!

Imorgon ska jag till Jannikes stall och hoppa Loffsan. Ska bli kul att träffa Jannike. Men jag är ganska mörbultad efter avfallningen på tävlingen igår. Ja, det har jag ju glömt att berätta. Jag var ju i Flyinge och skulle tävla. red först en 110 och där fick vi ett nerslag plus något tidsfel. Som vanligt.
Sen skulle jag rida 120 och fy fasen vad han hoppade mitt lilla liv! Göte tog i allt vad han kunde och tyvärr blev det för mycket i den andra tvåkombinationen som hade en ganska så rejäl oxer som insprång och Göte hoppade så grymt fint över den men tyvärr nådde han inte fram till utsprånget, ett plank, så han tvingades stanna och där stöp jag. Göte började givetvis att beta inne på banan.
Iaf så hade jag inte ont då men fy vad det har kommit i efterhand. Jag fick ont igår och idag gjorde det hemskt ont när jag var på jobbet men jag tycker att det känns en smula bättre nu men jag kan fortfarande inte lyfta högerarmen vidare högt. Mindre kul.

Nu ska jag snart hoppa i badet och sen nanna in med en av mina hundar. Ska bli mysigt men det hade varit nice om Hugo också var här. Kärlekshundar!

Hoppas att ni har en bra kväll.






Nina.

Kommentarer
Postat av: Jannike

Jaa lovvie vovve, bilder blir det imorgon, perfekt uppmjukande för dig imorgon med hopp av tanten;) Ses imöra

2009-06-01 @ 21:57:40
URL: http://jannikejd.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Men Nina då, sådana ponnyfasoner från Götes sida, börja beta inne på banan (du får hålla dig till grustävlingar i fortsättningen). ;-)

Vad mysigt med en liten darling till, passa dig bara så att det inte blir några hundbebisar. :P

2009-06-01 @ 22:05:19
URL: http://870821.blogspot.com
Postat av: Anonym

Bilder!

2009-06-02 @ 12:29:30
Postat av: Sofie

Låter som en fantastiskt söt korsning!

2009-06-02 @ 18:11:13
URL: http://swish.blogg.se/defines

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0