Min ridoutfit.

Vad har ni på er när ni är i stallet eller rider?

Jag brukar ha detta på mig:

En piké från Pfiff i rosa och brunt med ett stort emblem på ryggen och ett litet framtill.

En brun v-ringad tröja.

Bruna Pikéridbyxor

Brun- och rosarandiga strumpor från Pfiff.

Nu när det har varit kallt har jag haft ett par gummikängor från Tretorn annars brukar jag ha gymnastikskor på mig. Tycker att det är smidigast.

När jag rider brukar jag ha ett par svarta tretorn.

Västen är från Kingsland.



Kommentarer
Postat av: rebecca

sv; tack så mycket. Hon är en blandning mellan dobberman och schäfer :)

2010-04-16 @ 19:06:40
URL: http://minriddagbok.blogg.se/
Postat av: Lina

Hade varit kul med en bild! :)

Jag har oftast (just nu) ridbyxor i jeans från Mountain Horse, tröja från ridskolan strömsholm, kingsland väst alt. jacka från SvRF, jordphurs ifrån Jacson och shortchaps ifrån Horsehead. :P

2010-04-16 @ 20:42:42
URL: http://sallberglina.zoomin.se
Postat av: Matilda

Aaa så grannt!

2010-04-16 @ 21:42:54
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Moa L

En piké eller underställ i microfleece från McKinley eller vanligt underställ.



Olika ridbyxor, favortiterna helskodda (ej riktig mocka då det inte ger lika bra grepp i dressyrsadeln, dock mocka=fin slitning och hållbarhet :/) stretchjeans med fickor.



Grå, långa ullstrumpor plus jägarstrumpor (vinter).



Blundstones (vid hantering, lastning osv.), skor + mini/hela chaps från Jackson, eller rosa gummistövlar. Vid ridning kalvskinnstövlar från Redwood/Treadstone med snörning.



Jackor från wesc, har säkert över 5 st. De är bäst i funktion i kombination med värme!! Eller Sharpmans. Ev. väst.



Ryggbälte från BoT - ett måste!



Klart jag skulle vilja ha Pikeurs snygga fleecetröjor och byxor men ibland får man prioritera. Har en massa hästkläder och lägger till vid rea osv. Har jäkligt mkt grejer egentligen, men man blir så klart ALDRIG NÖJD! Sådan är konsumtionen. Har inte heller garanterad ridning för mer än en eller ett par månader framåt (medryttarhästar och ev. flytt :(), känns då onödigt..

2010-04-16 @ 21:54:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0