Nu är jag tillbaka!

Nu ska jag försöka ta tag i det här med bloggandet igen. Jag har knappt varit hemma och i sommarhuset finns inte en tillstymelse till uppkoppling så som sagt...nu är det dags igen. Hoppas jag iaf. Haha.

Hur har det varit med er? Vad har ni gjort i sommar? Tänk att det är den 1 augusti idag. Snart är hösten på ingående. Jag älskar hösten. Man kan svepa in sig i en filt och ha massa tända ljus utan att få dåligt samvete för att man bör vara ute.

En annan sak när vi ändå är inne på 1 augusti är att idag börjar e nya hästhållningsreglerna att gälla. Undrar hur många som kommer att kunna följa dem. Bland annat så får man inte ha hästar i hagar som mäter under 30 meter på den kortaste sidan. Undrar vad alla som har sina hästar i pyttehagar nu ska göra? Det är nämligen inte tillåtet längre. Hästen ska kunna använda alla sina gångarter i hagen. Det är en himla massa nya regler men det med hagen tycker jag är mest intressant. Undrar hur de ska lösa det på stallet där jag står. Det finns flertalet hagar där som är bra mycket mindre än 30 meter. Intressant intressant.

Och på tal om hästar så kommer Göte snart hem. Jag hämtar honom den 16 eller 17 augusti. Han är faktiskt jättefin i hullet och inte alls speciellt tjock. Skönt!

Förra söndagen var jag och Siv på kennelträff och det var jättekul att se Siv rusa runt med 4 syskon, mamman och en hel drös andra vovvar. Bilder kommer direkt jag har laddat in dem.

Jag har anmält Siv till utställning den 28 augusti så nu ska vi börja träna på att stå och gå fint. Var med Linnea igår och köpte utställningskoppel. Jag är mycket taggad....haha.

Hoppas att ni ha en trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Vart står det att hagen ska vara 30meter på den kortaste sidan?

Kan du länka sidan?

Vet om att en häst ska kunna röra sig i alla sina gångarter i en hage =)

2010-08-01 @ 21:56:39
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Matilda

Äntligen!

2010-08-01 @ 23:43:50
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Susanna

30 meter på KORTASTE sidan? Vi har en hage som är typ 15*100. Skulle vi inte få använda den då? Låter ju helknäppt.

2010-08-02 @ 09:42:27
URL: http://supersus.blogg.se/
Postat av: caroline

svar: Tack vad snäll du är, har blöjt igenom hela jordbruksverket sida igår och där hittar jag bara att en häst ska kunna röra sej i alla gångareter

2010-08-02 @ 11:35:47
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Caroline

Har skrivit på min blogg, men jag kan ju tolka det fel, men enligt vad jag läser så känns det mer som en rekommendation och att Danmark och Tyskland har mer lag på det.....



2010-08-02 @ 20:30:16
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0