Irriterad!!

Jag blir så jäkla irriterad! Det är tredje dagen i rad som jag möter en lös schäfer (samma hund alla dagarna) där ägaren går lite bakom och frågar om jag har hund. Ehhh JA det har jag. Då fångar han in sin stooora schäferhane som dessutom har helspan på mina små. Tydligen är den här hunden inte särskilt vänligt sinnad mot andra hundar. VARFÖR har man den då lös?? Ha hunden kopplad liksom. Är jag bara ute med en av hundarna så kan jag ju ta upp den i famnen (jag skiter i alla som säger att man bara förstärker rädsan för andra hundar då för jag vill inte att mina småhundar ska bli överfallna) men om jag har båda med, hur gör jag då? Och Hugo som är jättehanilsk och avskyr schäfrar! Tänk om den en dag inte lyder honom och stannar tills han har kopplat den. Nä fy vad jag tycker det är obehagligt och så riktigt dålig stil av den hundägaren.
Idag försökte jag iaf säga åt honom att jag har en liten hanilsk hund också men han lyssnade inte alls.

Har man en arg hund så har man den KOPPLAD!!

Nu ska vi iaf försöka sova.






Kommentarer
Postat av: johanna

Vilken lååång tunga;P

2010-02-23 @ 07:12:08
URL: http://johannasriddagbok.blogg.se/
Postat av: julia*

Usch va dumma männiksor det finns. En gång när jag gick ut med chihuahuan kom det två stora lösa hundar springande mot oss och ägaren går en bit bakom. Jag tar ju upp min lilla hund. Jag vet ju inte hur de hundarna är mot andra hundar! Men ägaren säger till mig som att jag var helt knäpp att jag inte ska ta upp min hund så för du blir den bara rädd. Men herregud, hennes ena hund står ju och nästan hoppar upp på oss!

Jag håller med dig, har man inte helt full koll på sin hund, sa ha den i koppel!

2010-02-23 @ 14:22:48
URL: http://bockerochhastar.blogg.se/
Postat av: Lotten

Så kära de är! Och jag håller med. Såklart!

2010-02-24 @ 13:23:53
URL: http://leonee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0