Klippt lite på byrackan (och jag har ett dilemma)!! Hilfe.

Nu har jag precis avslutat min frisering av lille Scoody. Hon blir så fruktansvärt smutsig när hon är ute så jag klippte bort lite päls vid benen på henne. Det fastnar alltid stora lerklumpar där. Hon verkade tycka att det var ganska skönt att bli av med den pälsen. Hon har ju ganska mycket päls om man säger så. I sommar ska hon klippas ner för hon blir så extremt varm och vi är ju ute mycket!
Nu har hon iaf belönats med en tuggodis som hon redan har tuggat i sig. ;)

Mycket smutsig hund efter stallet.


Jag har ett dilemma....Hur ska jag göra?
Jag står ju med på en valplista och tiken väntas föda alldeles snart. Just nu känner jag mig lite tveksam till att ta en valp. Det är väldigt mycket jobb (vilket jag iofs tycker är roligt) och jag funderar på om jag ska ta en omplaceringshund när jag hittar en som är trevlig. Problemet är ju också att jag verkligen har hittat en ras som jag gillar och vill ha och om jag väljer en äldre hund så kommer jag inte att få den rasen.
Det är ju också svårare att ha någon som passar vovvarna när man har en valp. Så som det är nu så passar mamma Scoodan jätteofta men jag vet inte om de ställer upp på det om jag även har en valp. Jag måste nog prata med mamma när hon kommer hem. Fast sen kan jag ju inte hänga upp mig på vad de tycker men det är ju roligare om vi kan hjälpas åt så som vi gör nu.
Samtidigt verkar den uppfödare som jag har kontakt med vara superseriös och ha trevliga hundar.

Någon som kan ge lite input?

Kommentarer
Postat av: Anders

Helt ljuvligt underbart

2010-03-18 @ 22:42:34
URL: http://oceans.blogg.se/
Postat av: Carro

Det bästa är väl att vänta skaffa hund tills du har mer tid. Fast sen, är det en valp du verkligen vill ha, så.

Åh, sånt här är alltid så svårt när man vill och inte vill...

2010-03-18 @ 23:10:05
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Jannike

Om du vill ha en omplaceringshund så har jag en bekant som är ordförande i malmös djurskydd som har kontakter i hela skåne och omplacerar många olika hundar. Somliga finns på deras hemsida och andra är "skyddade" av diverse anledningar. http://www.djurskyddetmalmo.se/index.php?id=94

2010-03-18 @ 23:24:35
URL: http://jannikejd.blogg.se/
Postat av: Carro

Sv: Okej. Jo, en "klar" hund är väl bra. Men samtidigt ligger där lita charm i nerkissade mattor och sönderbitna skor. :P

Det är ju väldigt speciellt att uppfostra en valp. Man får den ju som man vill då. :)

2010-03-18 @ 23:37:33
URL: http://iamcarro.blogg.se/
Postat av: Jannike

jag kan också fråga henne vilka "hemliga" hundar de har inne om du vill, träffar nog inte henne förrän på söndag dock.

2010-03-19 @ 00:00:29
URL: http://jannikejd.blogg.se/
Postat av: Caroline

Min mamma passar min valp ofta eller han är 1år nu.

Sen ibland får min hund vara med på jobbet, inte mitt jobb men med en annan person.

Men jag känner ofta att "varför" skaffade jag hund när jag ofta lämnar bort den hos min mamma?

Ibland brukar jag skoja till det och säga det är min mammas hund, för den är mer där av dygnet.

Så jag tycker nej skaffa inte en till hund, vad gör du när din mor är sjuk ?

Vill din mor passa hunden om hon är sjuk? eller.



Varför jag skriver så är för jag får ständigt höra varför skaffade du hund?

Den är ju mest hos din mamma ändå.???

2010-03-19 @ 05:55:59
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0