Den 10 augusti 1994.

Det datumet föddes Hugo. Familjens älskade Jack russellterrier. Han blir alltså 16 år idag och är fortfarande going strong. Han har sina ålderskrämpor men är ändå ganska så pigg när han känner för det. Ett stort grattis till älskade mr Hugg!!




En annan sak som är väldigt rolig är att jag har bestämt mig för att köpa hus. Jag vill flytta ifrån stan och tänker så göra. Jag har kollat på två hus och en liten gård. Dock var det inget för mig. Idag har jag mejlat på två gårdar och två hus så får vi se när mäklarna återkommer. Det som är svårt är att bestämma sig i vilket område som man vill bo i.
En sak jag tror att jag ska införskaffa när jag har köpt mitt hus är höns! Jag har jättelänge velat ha just höns och kunna ta ägg från hönor jag vet har det bra. Jag kommer att skaffa mig sk industrihöns. Alltså sådana höns som inte ska ingå i äggproduktionen längre utan ska avlivas. Jag tänkte man kunde ge dem ett fint liv på landet istället. De kostar typ 5 kr så det är ju överkomligt.

Igår var jag och Siv på valpkurs för första gången och hon är bara så himla duktig min lilla vovve! Så otroligt följsam och intelligent. Underbart! idag är hon fortfarande helt utmattad. Haha.
Ikväll är det dags för Scoody att börja på en kantarellsökarkurs. Det kan gå precis hur som.... ;)

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: Caroline

Grattis Hugo =)



Hoppas du hinner filma lite på kantarellsökkursen, skulle vara intressant och se.



2010-08-10 @ 11:07:43
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Matilda

Grattis till Hugo!

5 kronor för en höna :( det är fasiken sorgligt. Jag vill köpa alla.

2010-08-10 @ 12:07:12
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: tuppgun

Kommer det inte också att behövas en tupp på gården :P



Ett stort grattis till honnarackarn :)

2010-08-10 @ 15:47:04
Postat av: Black Mage

Fast är inte chocobos sötare än industrihöns?



http://www.youtube.com/watch?v=MRlb5p8WyuE

2010-08-10 @ 20:06:01
Postat av: Malin

Åh, vad söt! :) Har med en jackis. Man måste bara älska deras energi! :D

2010-08-11 @ 02:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0