Denna måndag har varit som en bastu!

Ja, det har varit över 33 grader idag och det är varmt! Jag hade absolut inget att göra idag och alla var upptagna på sitt håll med jobb och annat beslöt jag mig för att dra till Simrishamn där de har en jättefin strand som tillåter hundbad. Vad jag dock inte riktigt kom ihåg var att det är en jäkla bit dit! Men men...har man satt sig i bilen och börjat köra är det lika bra att fullfölja. Det var jätteskönt i vattnet men jag vet inte riktigt vad hundarna tyckte. Jag fick bära dem förbi där vågorna bryter för det var ju läskigt tyckte de. Men jag tror de tyckte att det var ganska skönt att ta en simtur.
Klockan 18 skulle jag möta Linnea och vi skulle åka till en sjö och bada hundarna så jag åkte hem från stranden och satte av Scoody hemma hos föräldrarna och Hugo. Jag valde att bara ta med mig Siv eftersom Scoody inte ska bada så mycket då hon har en päls som tar tid på sig att torka! Hon verkade nöjd med att vara valpledig någon timme.

Jag hämtade Linnea halv sex och sen åkte vi till sjön och det var jättebra där. Hundarna badade så fint och fick träffa några andra hundar som också var där och badade, bla två flattar som apporterade så fint i vattnet. Siv var duktig och simmade ut efter pinnar som sen Linneas vovve Eddie stal av henne när hon kom närmre land. Haha. De är så underbara!!

Nu sitter vi hemma och slappar. Kommer att ha träning i morgon på förmiddagen men sen drar jag och vovvarna till stugan och är tillbaka på torsdag.

Ha det så bra i värmen!

Kommentarer
Postat av: Rebecca

sv; har lagt till dig nu :)

2010-07-12 @ 22:14:55
URL: http://minchrissan.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Haha, Eddan är en riktig liten tjuv, bara för att Siv var modigare än han och vågade simma ut på det djupa efter pinnarna medan Eddan tryckte vid strandkanten. ;-)

Tack för idag, alltid lika trevligt i ditt sällskap!

2010-07-12 @ 22:29:30
URL: http://eddiesmatte.blogspot.com
Postat av: Caroline

Vad kul att ha med hunden till stranden. =)

Det finns en strand som man får ha med sej hund i Lidköping men då är folk väldigt arga ändå när man har med hund.

2010-07-13 @ 12:33:56
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0