Det som inte får hända var nära att hända igår.

Igår var jag med om något riktigt obehagligt och jag blev fruktansvärt rädd.

Jag var ute med vovvarna och vi går alltid inne bland husen och nästan aldrig ute vid vägen eftersom den är ganska så trafikerad. När jag var ute med hundarna kom jag på att jag var tvungen att hämta en sak i bilen.
Sagt och gjort så hämtade jag saken och det fanns inte en bil på vägen så långt ögat kunde se. Jag var väl lite ouppmärksam så Siv kom loss och började busa jättemycket. Jag försökte fånga in henne men hon tyckte bara att det var superkul när matte jagade henne.
Fortfarande inga bilar så långt man kunde se. Hon sprang ut på vägen och jag efter desperat försökandes fånga valpen. Då ser jag en bil närma sig i hög hastighet. Både jag och Siv var mitt på gatan.
Jag börjar få panik och Siv vägrar att komma hur mycket jag än försöker att locka med godis (hon brukar alltid komma till mig!).
Vi är fortfarande på vägen och Siv leker runt. Vi syns alltså väldigt tydligt för föraren i bilen som ändå INTE saktar in!! Jag ser hur Siv precis undkommer mig och springer ut precis framför bilen, som fortfarande inte saktar ner. Jag blir hysterisk och bara skriker. Jävligt obehagligt och jag ser framför mig hur Siv blir påkörd. Siv tycker hela situationen är jätteläskig och sätter svansen mellan benen och inte förren bilen är kanske 10 cm från Siv stannar den och Siv springer in på vår gård.
Jag minns ingenting mer än att jag skrek något åt föraren men jag vet inte om han svarade eller någonting....det är helt blankt där i hjärnan för några sekunder...som en black out.
När vi sedan hade kommit på på gården (Scoody var också med men hon höll sig där hon skulle...älskade hund) så började jag skaka och tårarna bara sprutade. Jag är fortfarande helt chockad över hur nära det var att min lilla valp hade försvunnit från mig. Jag förstår inte hur man som bilförare INTE saktar ner och stannar när man ser att det är djur ute på vägen. Det var ju inte direkt så att vi inte var synliga!! Vill man köra på en liten 13-veckorsvalp eller vad är det frågan om?

Lita aldrig på att andra i trafiken gör det som man själv skulle göra och ha uppsikt över era djur.




Nu ska jag och hundarna iväg för att träffa mamma och moster på en fika. Trevligt.

Ha det bra.

Kommentarer
Postat av: Matilda - TATTINITÄVLING ! Vinn valfritt schabrak med matchande luva!

Så fruktansvärt hemskt! Jag är också nojig med det som FAN rent ut sagt, bär alltid Pingu så fort jag hör en bil. :S

2010-07-01 @ 11:25:36
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Karoline

Vad hemskt, förstår att du fick minneslucka i den situationen.

Hoppas att ni mår bättre nu, aldrig kul att vara så nära något så hemskt :(



Tur att det gick bra!



Kramar

2010-07-01 @ 15:05:45
URL: http://karolinesliv.wordpress.com
Postat av: julia*

Men fy vad hemskt!

2010-07-01 @ 23:28:05
URL: http://livetmedjulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0