Nu har lugnet lagt sig.

Till de som undrar vad det var som hände med min häst kan jag säga att det var nära att han hängde sig i stallgången. Vi har ett väldigt tjockt gummirep som sitter fast i väggen och det fick han som en snara runt halsen och jag fick inte loss honom. Han bara stod där och fick ingen luft och jag fick panik. Jag brukar alltid hålla mig väldigt kall i akuta situationer så det var en ny upplevelse för mig och det är en upplevelse jag aldrig vill vara med om igen. Jag slet som en idiot men snaran satt så otroligt hårt runt halsen på honom. Jag och Göte hade däremot sådan tur att Mathias kom hem några minuter efter att det hade hänt och vi fick kämpa för att få loss honom men till slut gick det. De där minuterna kändes som timmar när Göte bara stod där och inte fick någon luft. Det var väldigt obehagligt och nära att han försvann från mig. Jag vet inte vad jag hade tagit mig till om inte Mathias kom hem precis när han gjorde. Jag tror dock att jag hade sansat mig men jag skakade okontrollerat så det hade varit svårt för mig att försöka skära genom remmen. Om det ens hade gått att göra det.


Hoppas att ni alla hade en underbar jul. Det hade jag, iaf på eftermiddagen när den värsta chocken hade lagt sig och jag visste att Göte stod och käkade i godan ro.






Nu ska jag plugga lite sen ska jag tillbaka hem till föräldrarna och titta på Pirates of Caribbean- Dead mans chest.
Käka lite godis och chilla. =)






Nina.

Kommentarer
Postat av: Jessie

Tur att Göte är en "seg rackare"

Pustar ut.

2008-12-25 @ 22:11:23
URL: http://www.metrobloggen.se/ryttarliv
Postat av: Linnéa

Åh men lille Göteson, man får inte busa omkring på gången så .. Vad skönt att det slutade bra iallafall, är han okej nu det lilla livet?

Hur var din jul, allt till belåtenhet? :)

Kramar

2008-12-25 @ 22:40:09
URL: http://870821.blogspot.com
Postat av: klara

Fy vad otäckt! Tur att det gick bra

2008-12-26 @ 15:15:26
URL: http://bastapallen.blogg.se/
Postat av: Jeanette

ÅH fy vad oktäkt..

tur att det gick bra.

(väldigt söt är han iallfall)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0