Inget är som väntans tider.

Sitter och väntar på att Matilda ska titta inom. Ska bli kul att ses och det var evigheter sen sist. Får se om jag ska träffa S senare eller om det blir till helgen. Jag ska ju upp tidigt imorgon, som vanligt.

Var på Böckmancenter idag och där fanns det en massa fina saker men ingen brun Kingslandväst så jag får väl köra till Veberöd imorgon och införskaffa en. Någon som vill göra en stackars ensam bilist sällskap?

Idag var det en något stressig dag på jobbet men man börjar ju vänja sig. Bra eller dåligt? Dåligt tror jag, iaf om man ser till smärtan i min mage. Stress känns kan jag lova. Suck.

Helgen börjar närma sig med stormsteg och det känns lovande. Utgång på lördag efter födelsedagsfirandet. Söndagen ska som vanligt tillägnas skrivandet på det efterhängsna examensarbetet. Jag vill bara bli klar med det, känns så väldigt segt att sitta med det när man jobbar samtidigt men jag antar att det bara är att bita ihop och prestera. Som alltid.

Det blir nog tävling på MR första helgen i december. Men bara en klass för sen är det ju Flyinge som gäller för hela slanten. Sen tror jag faktiskt inte att det blir någon mer tävling förren i slutet av februari. Jag tycker INTE att det är kul att stå och frysa på en massa tävlingar mitt i vintern så det dår vara. Iofs fryser jag ju även om det är 20 grader så det säger kanske inte så mycket. Men det är inte lockande att rida fram i en frusen paddock med det snöblandande regnet rakt i ansiktet. Viva Skåne!

Hästen jag hade spanat in är tydligen såld så den gick jag miste om. Synd men det var ändå inte helt rätt läge att köpa fler hästar. Fast vill det vill man ju alltid.
Har lite tankar på att kanske köpa någon ettåring men jag vet inte, har ju sagt att jag inte ska hålla på med så unga hästar för tillfället. Får nog hoppa det och hålla mig till de inridna och hyfsat utbildade hästarna. Men det bränner i plånboken när man ser någon fin liten sak.

Nu spelar de Takida på radion. Curley Sue. Vad jag gillar den låten! Underbar.

Nä, nu får jag en gäst så jag tackar för mig den här gången och på återseende.



Nina

Kommentarer
Postat av: jannike

tävling? Vilken dag, låter ju väldigt intressant, läääängesen jag var på tävling sist, måste varit ribban...;)

2008-11-20 @ 21:00:24
URL: http://jannikejd.blogg.se/
Postat av: Nina

Det blir ingen tävling. Såg att de hade bytt banbyggare så då avstår jag. Himla synd. Du ska inte med till Veberöd imorgon? ;)

2008-11-20 @ 21:30:38
URL: http://ncn.blogg.se/
Postat av: jannike

amen attans...inget veberöd idag, jobbat, stallet, snöstormat och nu ikväll blir det kalas hos en av johans släktingar

2008-11-21 @ 16:43:39
URL: http://jannikejd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0