Snö...

Ja, idag kom det, det där vita och fasansfullt kalla och blöta, nämligen snön. Är den inte ute i lite väl god tid i år? Jag vill inte ha någon snö. Jag vill INTE ha någon snö!! Det är ju inte så att den ligger fin och vit där på marken utan den blir grå och slaskig för att sedan frysa till någon oformlig stel och kall vattenmassa. Suck. Det enda positiva med det här vädret är att man får vara inne och mysa utan dåligt samvete över att man borde vara ute.

Hemkommen från After work på s:t Gertrud för ett tag sedan. Trevligt som vanligt! Sitter nu och väntar på att S ska sluta jobba och komma hit. Blir väl lite chillning tror jag.

Imorgon är det en tidig morgon som gäller. Ska ha träning och fixa en massa med hästarna. Tur man har ridhus så att man slipper stå ute i slasket. Fryser gör man ju varesig man är ute eller inne men det är så underbart torrt och vindstilla där under plåttaket.

Nu somnar jag nästan. Bäst att softa lite innan man får besök.

Ta det lugnt i snön!



Nina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0