Tala om att statistiken är i botten.

Men det är väl så det blir när man skriver typ en gång i månaden. Jag har sagt hur länge som helst nu att jag måste skärpa mig med bloggen men inte blir jag bättre på tt blogga för det. Kan inte ni också ibland känna er trötta på att blogga?
Nåväl.

Helgen som har varit har bestått utav tävlingar på Torns RF. Jag tävlade själv i lördags och då fick Göte gå en 1.05 och en 1.10. Detta för att han inte har tävlat sen i november. Han var nolla i första klassen och vi placerade oss på en tionde plats vilket var helt ok eftersom jag inte alls ridit fort utan som vanligt tagit det ganska lugnt. Jag gillar inte att speeda på mina hästar. Han gick riktigt bra i den klassen och han gick ännu bättre i 1.10 där vi också var felfria på hinder men fick ett tidsfel. det räckte dock till en femteplats för det var helt extremt så mycket fel det var i klasserna. Jag tror aldrig att jag har sett så mycket stopp på en och samma tävling men det verkade som att det mesta faktiskt berodde på den som hade byggt banan. Trixiga och inte alls givna vägar till hinderna vilket ställde till mycket problem bland de som red mindre rutinerade hästar. Trist när det blir så och det kan ju förstöra mycket för både häst och ryttares självförtroende.
När jag hade fixat iordning Göte för kvällen sen åkte jag inom mina föräldrar som hade sparat lite mat till mig så jag käkade där. Mycket gott var det. =)

Göte


Idag var jag på Torn i form av pubilk och i viss mån medhjälpare. Jag hade tänkt ta med Göte och rida 115-klassen men jag orkade inte. Plus att han gick så himla himla fint igår.
Idag var det också mycket fel och konstiga banor.
Stack direkt från tävlingen vid typ halv sex-tiden och ner till Göte. Tog hand om honom och fixade innan jag åkte och köpte en pizza (ja fy på mig!). Så skönt att bara få landa i soffan med något att äta och bara slappa.

Imorgon är det jobb som vanligt. Ska ändå bli kul. Jag trivs ju som fisken i vattnet där.

Nu är det sängen som kallar.

Sov gott.






Nina.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Det var då på tiden frauen! ;)

2009-04-27 @ 06:25:37
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vad roligt Nina, grattis!

Heja den hoppande ponnyn!

När blir nästa tävling för er del? :)

2009-04-27 @ 10:21:34
URL: http://870821.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0