Tävlingen i Lomma.

Ja, det var ju tävling där idag och jag skulle rida en 110-klass. Eftersom det var fint väder tänkte jag att vi kunde vara i god tid så vi var där redan kl halv 11 och jag skulle rida sista klassen. jag kan väl säga att vi var lite VÄL i god tid för jag red inte förren typ kl 15. Dessutom försvann det fina vädret och ersattes i ösregn men som tur var blev det sol (med tillhörande kvalmighet) tills att jag skulle rida.
Göte var inte allt för rolig på framhoppningen där han bara skulle hålla på att kasta sig mot hinderna och byta galopp och trixa en massa. Kändes inte helt ok att gå in på banan men väl där inne blev han hur lydig som helst medan mitt krampaktiga hållande i tyglarna fortsatte vilket resulterade i alldeles för mycket backande. Jag hatar att jag backar! Det är inte konstigt att jag gör det eftersom Göte får sina rusningar mot hinderna men det är så irriterande iaf och särskilt när han blir jättelydig helt plötsligt.
Nåväl, vi lyckades komma igenom banan med ett nerslag som kom pga att jag la honom alldeles för nära så han släppte ner ett ben och givetvis fick jag två tidsfel. Varför får jag alltid tidsfel? Annars hoppade han jättefint men jag blir irriterad på mig själv när jag tycker att jag rider dåligt. Suck.
Banan var som tur var faktiskt både parallell och maxad med någon hyfsat jobbig sväng så det är ju bra inför 120 nästa helg men då måste jag fasen rida bättre!

Nu sitter jag i soffan med min lilla vovve och väntar på att min pizza ska bli klar så att jag får något i magen. Jag åt typ inget på tävlingen för de har Aldrig vegetarisk mat utan bara ostfrallor och det är inte min grej så det blir att jag inte äter något alls istället. Jag fick i mig en hamburgare utan kött men det var ju inte jättemättande med lite bröd och någon gurkskiva.

Dags att äta! Jag återkommer med bilder när Jannike har skickat dem till mig.

Tack för hjälpen idag Jannike! Så himla snällt!

Ta hand om er.






Nina.

Kommentarer
Postat av: Jessie

Packa med en god sallad att äta när du tävlar. man rider klart bättre med energi i kroppen.

2009-05-25 @ 08:14:50
URL: http://www.metrobloggen.se/ryttarliv
Postat av: kicki

Gud va roligt de va att läsa här då! Trodde nästan att jag var ensam där ett tag! med å redovisa ridlektioner,tävlingar å träningar me min häst.

Man undrar ju om de är någon av sina läsare som ens bryr sig. haha...men de fanns fler än jag ;)kul att du skriver om häst ;)

2009-06-04 @ 12:30:33
URL: http://kickiluras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0