Ibland undrar man....

....hur folk kan sitta och gnälla så ofantligt mycket över olika saker utan att ens försöka göra ett dyft åt saken.
Det gnälls i mängder men latheten tar över och inget görs för att förbättra situationen. Men att skylla på andra, det går bra. Allt är andras fel men inget är ens eget. Eller?
Dessutom kan man gärna klaga på hur bra alla andra har det, för det finns ju ingen i hela världen som har så stora problem som gnällisen. Även klag på hur andra lever sina liv ingår i detta. SNARK!! Hur orkar man sitta och snacka eller skriva så mycket trams och gnäll?
Jaja, den som mår sämst är ju den som gnäller.

Jag gick en sväng med Göte idag och han var så hemskt pigg men det är ju inte så konstigtatt hästarna är så pigga när de får vara ute typ 3-4 timmar om dagen. Tur att han ska flytta snart så att hans utevistelse återgår till normala rutiner. Ska komma igång att rida lite mer också men att rida eller inte rida Göte har ingenting med hans pigghet att göra utan det är den alldeles för korta hagvistelsen. Jag kan förstå varför vissa inte vill ha sina hästar ute så länge men jag kan tycka att det är tråkigt att så många tänker att de tävlar minsann 100-110hoppning och då kan ju hästen absolut inte gå ut i hagen. Snälla!! Sen står hästarna och kastar sig runt i boxarna när min häst tas ut lite.
Titta nu vem som gnäller....haha. Men alla får göra som de vill, synd bara att det ibland drabbar de djur som är gjorda för att vara ute.

Och innan någon börjar bli arg, så är det bara allmänna reflektioner. ;)
Jag har stått i flera stall och man ser ofta en röd tråd i det med hagvistelse. Men som tur är tar fler sitt förnuft tillfånga och låter sina hästar gå i stora hagar. Tom de som jag känner som tävlar på elitnivå i olika grenar eller äger elithästar, har sina hästar ute flera timmar om dygnet. Då blir man glad!

Glada haghästar. ;)












Imorgon ska jag ta in hästarna och sen blir det nog middag med Desirée på kvällen. Pojkvännen är i Riga så honom får man klara sig utan.

Hoppas att ni har det bra!






Nina.


Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja folk är verkligen hysteriska med sina djur. :s Tycker du gör rätt i att flytta till ett ställe med normala utetider!

2010-01-09 @ 00:18:39
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Karoline

Skönt att du flyttar till ett ställe där hästarna får gå ute längre, dom har ju jätte tråkigt i sina boxar om dom står där för länge. Våra får gå ute minst 7 timmar om dagen nu och gladare hästar får man leta efter, dom älskar sin hage :)

2010-01-09 @ 02:18:47
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Caroline

Mina hästar får gå ut kl: 05:00 och kommer in igen kl:17:00 på höst & vinter. Sen på våren är dom ute längre och på sommaren ute hela tiden =)

Men som sakt jag har ju eget stall och kan bestämma.



Bra att du flyttar din häst, så den får gå ute mycket =)

2010-01-09 @ 08:43:30
URL: http://ridemyhorse.blogg.se/
Postat av: Jeanette

håller med ALLA hästar kan gå ute i hagen !!

är dom för vilda i början innan dom vant sej är det ju bara att rida ett hår pass innan man släpper ut dom.. det är naturligt för hästarna att vara ute..

synd bara att alla inte kan förstå det =(

2010-01-09 @ 12:44:30
URL: http://jeanettez.blogg.se/
Postat av: Matilda

A ja! Jag kåmmår dirre!

2010-01-09 @ 17:16:31
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Tupp

Inte allt för ovanligt att stall blir som hönsgårdar ibland.

2010-01-09 @ 17:51:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0